Jízdní kolo má i v členitém městě jako Praha významnou roli. Pochybnost danou přílišnou kopcovitostí Prahy řeší zřízení cyklistických koridorů sklonově nejpřijatelnějšími trasami a rostoucí role elektrokol.
Jízda na kole po městě může a měla by být ve většině základních relací praktická a bezpečná v horizontu pěti let. Díky propojování bezpečné cyklistické infrastruktury a realizaci cyklostezek ve strategických směrech se podíl cyklistické dopravy může v sezóně zvýšit o 5 %, v dlouhodobé vizi i o 10 %.
Základní cyklistická infrastruktura v Praze plní dlouhodobě dopravní a rekreační funkci. Jízda na kole slouží jako doplňkový mód tak, že během sezóny odlehčuje přetíženým “těžkým” dopravním módům (veřejná doprava a automobily). V případě mimořádné situace (covid, výpadky veřejné hromadné dopravy apod.) pak může jízdní kolo dočasně převzít i výrazně větší podíl dopravy. Cyklodoprava tak výrazně přispívá k robustnosti dopravy ve městě.
Odkazy:
AutoMatí video o cyklistické dopravě ve městě
Vyvraceč cyklomýtu (náš překlad do češtiny z originálu)
O tématu i nevážně
Vzhledem k současném vývoji na Ukrajině a přicházejícímu jaru se kolo čím dál tím víc jeví jako ten opravdu ideální dopravní prostředek. Kupředu ho žene – na rozdíl od aut – jenom naše vlastní energie. Co ho takhle v příštím volebním období podpořit důrazem na výstavbu kvalitní a bezpečné cykloinfrastruktury?