Praha v roce 2021 schválila Klimatický plán do roku 2030 s cílem snížit klimatickou stopu města na polovinu a výhledem na klimatickou neutralitu v roce 2050. Nesporně potřebný plán předpokládá snížení objemu automobilové dopravy v roce 2030 o 15% ve srovnání s rokem 2010.
Spolek AutoMat zpracoval koncem roku 2021 hrubý odhad klimatických dopadů velkých dopravních staveb – Blanky, Městského okruhu a Pražského okruhu – ze kterého vyplývá, že při sledování klimatické stopy města nejde tyto záměry opomíjet. Odhad klimatických dopadů zprovoznění Městského okruhu varuje, že cíle stanovené v klimatickém plánu nebude možné naplnit.
Je proto nutné spočítat klimatické dopady plánovaných dopravních staveb přesněji a na jejich základě vypracovat realistický klimatický závazek města v oblasti dopravy. Máme dvě možnosti: buď od stávajících klimatických cílů v oblasti dopravy upustíme, nebo budeme muset zásadně přehodnotit smysluplnost některých plánovaných dopravních staveb.
Odkazy:
Klimatický plán Hl. m. Prahy do roku 2030
AutoMatí článek o problémech Klimatického plánu
AutoMatí článek shrnující hrubé odhady klimatických dopadů velkých dopravních staveb
O tématu i nevážně
Praha je velkej frajer: Jednou rukou slibuje klimatickou neutralitu do roku 2050, tou druhou připravuje silniční stavby, které jejímu dosažení úspěšně podrazí nohy. 😎 To je samozřejmě frajeřina jen do doby, než nám z té srandy shoří planeta pod zadkem. 🌍🔥
